Powered by Blogger.

Sunday 21 October 2012

KARNIVAL SUKAN PRASEKOLAH







KOTA BELUD : Sukan dapat mendidik  keyakinan diri di kalangan murid di samping dapat meningkatkan usaha dalam pembelajaran di dalam bilik darjah, kata Penyelia Pelajaran Daerah Kota Belud,Safri Musa.
     Menurutnya, sukan dapat memberi keseronokan kepada murid tapi dalam masa yang sama ia juga dapat membuka minda mereka untuk bergaul di kalangan rakan dan mencetuskan semangat persaingan yang sihat.
     “Saya mengharapkan agar ibu bapa dapat memberi galakan kepada anak-anak  dalam bidang sukan kerana aktiviti sihat seumpama ini membolehkan mereka cergas dari segi fizikal dan mental di samping seronok untuk bersaing di kalangan rakan” , katanya semasa merasmi penutupan Festival Sukan pra sekolah  peringkat zon Utara di SK Pandasan dekat sini.
     Beliau juga mengalu-alukan agar aktiviti it uterus dianjurkan setiap tahun dan beliau mengucapkan tahniah kepada SK Pandasan kerana dapat mengelolakan sukan seumpama itu bagi murid pra sekolah yang masih berusia 6 tahun.
     Terdahulu itu, Guru Besar SK Pandasan,Noorsiah Maimin berkata sukan seumpama itu merupakan kejayaan guru-guru pra sekolah dengan kerjasssama ibu bapa yang ingin mempopularkan sukan bermula dari peringkat usia lima atau enam tahun.
     Hadir sama ialah Pegerusi PIBG SK Pandasan, Jemain Suin  dan guru-guru besar di zon utara.

0 comments:

  © Free Blogger Templates Blogger Theme II by Ourblogtemplates.com 2012

Back to TOP